Pazartesi, Şubat 20, 2012

Mavi kapak kampanyası

Uzunca bir süredir mavi kapak kampanyası için evde kapak biriktiriyorum. İlanını bir yerlerde görmüş; ‘Aaa ne güzel’ diye düşünüp ben de biriktirmeye başlamıştım. Herhalde kampanyadan herkesin haberi vardır. Bu kapaklarla engellilere tekerlekli sandalye alınıyormuş. Yalnız kampanya hala devam ediyor mu diye bugün içime bir kurt düştü. İnternetten bir bakayım dedim. Onca kapak elimde patlasın istemem sonuçta.
Kampanya ile ilgili ilginç bilgiler buldum:
Bu kampanyayı Ege Üni. Diş Hekimliği Fakültesi başlatmış. 250 Kg kapakla, yani 160 bin civarı kapakla 1 tekerlekli sandalye alınıyormuş. Büyük damacana kapakları da kabul oluyormuş. Kapağın sadece mavi olması da şart değil; farklı renkte plastik kapaklar da oluyormuş. (Ben saf saf sadece mavileri topluyordum halbuki). Ebatları da önemli değil. Marka hiç önemli değil. Neticede bunlar geri dönüşüm firmasında eritiliyor. Ülkemizde herkes 1 tane mavi kapak verse, bütün Avrupa’da tekerlekli sandalye almayan engelli kalmazmış. Hesabı böyle yapınca daha anlamlı geliyor. Yani benim verdiğimden ne olacak canım demeyin. Tane tane kapakları toplayın. 

Hafta sonu gezerken 212 AVM’de kapakları atabileceğim bir konteynır da buldum. Artık elimde tutmayıp her gidişimde atacağım. Çorbada benim de tuzum olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder