Çarşamba, Şubat 22, 2012

emeklilik rüyası

Dün gece yarısı panik halinde uyandım. Rüyamda emekli olmaya hak kazanamamış, beş parasız ve yaşlı bir kadın olarak sokaklarda yaşıyordum. Kocam da yanımdaydı. Herhalde kendisi de emekli olmayı başaramamış. Yani bir rüya değil, tam bir kabustu.
Bu bir işaret olmalı. Emeklilik için daha çok para biriktirmeye başlamam lazım. Eskiden, insanlar yaşlanınca paraya fazla ihtiyaç duymazlar. Gezip dolaşacak, yiyip içecek enerjileri kalmaz, ellerindekiyle geçinir giderler falan diye düşünürdüm. Ama artık fikirlerim tamamen değişti. Bir defa insanlar yaşlanınca kesinlikle eski alışkanlıklarından, düzenlerinden vazgeçmek istemiyorlar. Bu düzenlerin devamı için para akışının aynı oranda devam etmesi gerekiyor. Üzerine bir de sağlık giderlerindeki artış ekleniyor.
SGK’dan bağlanacak emekli aylıkları anca aidat ve sabit giderlere yeter. Bu yüzden kesinlikle ayrı bir emeklilik fonu oluşturmalıyım.

 Bundan 9 yıl 2 ay önce bir bankadan tek prim ödemeli yatırım sigortası almıştım. 2.700 USD (o günün parasıyla 4430 TL) yatırmıştım. 10 yıl sonunda yani bu yıl sonu bakalım ne kadar geri verecekler. Özel bankaların emeklilik sigortalarını iyi bir test etmiş olacağım. 5000 USD altında verirlerse kötü performans sayacağım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder