Salı, Şubat 14, 2012

Bütçe yapmak neden benim için çok önemli

Geçenlerde bir arkadaşımla konuşuyorduk. Belirli bir bütçe ile yaşayıp aynı zamanda nasıl olup da bütün diğer şeyleri yaptığımı- kayağa gitmek, pilates grubuyla çalışmak, yurt dışında tatil yapmak, konserlere gitmek, üzerine bir de para biriktirmek gibi şeyler- anlamadığını söylüyordu. Birkaç defa kendisi de bütçe yapmayı denemiş ama her seferinde sinirleri bozulup bırakmış. Kendisine, bütün extra şeyleri yapabilmemin tek sebebinin işte bu bütçe yapma alışkanlığı olduğunu söyledim.
Bazı insanlar paralarını gerçekten çok iyi idare edebiliyor. Kazandıklarından daha azını harcayabiliyorlar.(Hem de benim gibi bir Excel tablosu yapmadan). Bütçe yaparak yaşamak, otomatik olarak hayatınızdan bütün eğlenceli olan şeyleri çıkaracaksınız demek değil. Sadece kontrolü elinize almanız ve paranızın nereye gittiğini, neler yaptığınızı anlamanız demek.
Günümüzde her şeye hemen, çabucak, şimdi sahip olmak istiyoruz. Pek çok kişinin borçla debelenmesinin sebebi de borç geri ödemelerinin yavaş ve güç olması. Güç, çünkü insanlar her şeyi çabucak almaya alışmış durumda.
Ufak harcamaların birikip büyük tutarlar etmesi çok ilginçtir. Çoğunu aldığınızı bile hatırlamazsınız. Pasif olarak ‘’Nasıl oldu da geçen ay 500 Lirayı kıyafete verdim?’’ Sorusu yerine aktif olarak ‘’ Bu ay kıyafete harcayacağım 100 Liram var ‘’ deyin. ‘’X marka saati almaya param yetmez’’yerine ‘’X marka saati almayı seçmiyorum’’ deyin. Paranın sizi kontrol etmesi yerine, sizin parayı kontrol etmeniz yönünde beyninizin programını değiştirin. Paranızı nereye gideceğini siz karar verin; emin olun çok özgür hissedeceksiniz.
So  my friend, umarım bu yazımı okumaya fırsat bulursun. İşte bu, bütçe yapmanın benim hayatıma kattığı en pozitif etki.

1 yorum:

  1. Doğru söylüyorsunuz. Bende yakın zamanda parabilir.com isimli bir siteye üye oldum. Artık harcamalarımı ve bütçemi daha rahat idare ediyorum. Bende de bütçe yapmak çok önemli

    YanıtlaSil