Cumartesi, Ocak 14, 2012

Acil durum stokları

Bugün birkaç saatlik elektrik kesintisi ve buna bağlı olarak kaloriferlerin yanmaması, aklıma hemen deprem gibi doğal bir felaket olursa karda-kışta ne yaparız sorusunu getirdi. Hemen bir stok yapılacak şeyler listesi hazırladım. Listemde şunlar var:
*El feneri ve yedek piller
*Mum ve kibrit
*En az 2 haftalık yiyecek stoğu ve su ( Pişirmeye gerek olmayan konserve balık ve diğer yemekler, Teneke kutuda uzun ömürlü peynir, uzun ömürlü süt, kahvaltılık mısır gevreği, reçel, fındık ve zeytinyağı, tatlı ve tuzlu bisküvi. Aklıma şimdilik bunlar geliyor. Markete gidince belki farklı şeyler de bulurum.)  Tabii bunları stoklarken son kullanma tarihlerini ajandama not edip günü gelmeden değiştirmem lazım.
*Hijyen ürünleri
Bir de bilgisayar, cep telefonu gibi elektronik aletlerin şarjlarını her zaman dolu tutmak gerekiyor. Bugün elektrikler kesildiğinde ilk fark ettiğim şey bu oldu. Ne e-kitap okumaya ne de dizüstü bilgisayarımı açmaya cesaret edebildim. İkisinin de şarjları yarıdan azdı ve elektriklerin ne zaman geleceği belli değildi. Bu durumda pilli radyom çok işime yaradı. Çünkü insan ne olup bittiği ile ilgili bilgi almak istiyor. Acil durumlar için evde kesinlikle pilli bir radyo bulundurun.
Ayrıca eve ufak boy bir yangın söndürücü almaya karar verdim. Sözde apartmanda yönetim her kata bir tane yerleştirecekti. Onlardan beklersem daha çok bekleyeceğim. Bu yüzden kendim almaya karar verdim.
Sizler bu konuda ne yapıyorsunuz? Bir afet stoğunuz var mı?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder