Salı, Ocak 03, 2012

2012’den neler beklemeliyiz?

2011 pek çok kişi için zor bir seneydi. Parası olan elindekini korumak için zorlandı, olmayan da daha da fakirleşti. Pek çok kişi borçlarını azaltma stratejileri konusunu tartışıyor. Maalesef kredi kartlarının minimum ödeme oranını veya bunun biraz üzerini ödeyenler var. Tutumlu yaşam felsefesi bu yıl da popülerliğini koruyacak.
Bu sene finansal açıdan kendimde iki değişiklik yapmayı düşünüyorum: Birincisi bir acil ihtiyaç fonu kuruyorum. Her ay buraya 75 lira yatıracağım ve bu paraya acil ihtiyaçlar haricinde kesinlikle dokunmayacağım. 10 bin lira bu fonun toplam hedefi. Parayı da hazine bonosunda değerlendireceğim.
İkinci değişiklik, boş olan hisse senedi hesabımı hareketlendireceğim. Aslında hisse senetlerine hiç güvenmem. Para kaybetmek o kadar kolay ki… Yalnız gerçek olan bir şey de sabırlı olup uzun vade beklenirse en tatlı karları da buradan yapmak mümkün. Tabii bu yatırımım öyle büyük paralarla olmayacak. Her ay 100 lirayı değişik bir hisse senedine yatıracağım. Böylece risk dağılacak ve zaten 100 lira gibi az bir tutarla olduğu için beni etkilemeyecek. 10 yıl sonunda bakalım burada ne kadar para birikecek.
Bu iki fon da 10 yıl gibi uzun vadeli. Kısa vadede de altın almaya devam ediyorum. 2011 yılında altın bana çok uğurlu geldi. Yalnız aralık ayında bir ters köşe oldum. Ama beklentim tekrar yükseleceği yönünde. Düşük olan fiyatı alım için değerlendirmek lazım. Bu sene de istisnai günler olabilir. Şu anda dolara yapılan müdahalede olduğu gibi. 2012’de doları ortalama 1.90 civarında olarak hesaplıyorum. Yine de herkesin beklenmeyeni beklemek gibi bir planı olmalı. 2012 herkese uğurlu olsun....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder