Cuma, Aralık 09, 2011

uyumsuz uyum market

Uyum Marketin benim semtimde bulunan mağazasından bir daha alışveriş yapmamaya karar verdim. Diğer mağazaları da bu şekilde dikkatsiz mi çalışıyor bilmiyorum. Şimdiye kadar oradan pek de sık alış-veriş yapmamamın bir sebebi vardı. Neredeyse her seferinde bir ürünün etiket fiyatı ile kasada ödediğim tutar farklı oluyordu (tabii benim aleyhime olacak şekilde). Düzeltilmesini istediğimde ise kasa sırasına tekrar girmiş kadar bekletiyorlar. Bugün artık daha fazla kendime işkence yapmamaya karar verdim. Elimdeki tüm torbayı iade ettim.
O kadar pişkinlerdi ki özür dilemek yerine bir de aralarında şöyle bir konuşma geçti  ‘iyi kontrol et; fiştekilerin hepsi burada mı tek tek bak’.  Sanki önlerinde ağaç olmuş bekleyen ben değilim; torbadan mallarını yiyorum. Neticede boş yere zaman ve enerji kaybına uğradım. Aslında en büyük kayba uğrayan kendileri. Devir müşteri kaybetme devri değil. Yeni müşteri kazanmak zaten çok zor. Ellerindekini de bu şekilde kaçırırlarsa kendileri zararlı çıkar.
Biz tüketiciler açısından bu gibi muameleleri önlemenin bir yolu var. Bazı gelişmiş ülkelerde uygulanıyor. Eğer malın etiket fiyatı ile kasada ödediğiniz tutar farklı çıkarsa, satıcı o ürünü size bedavaya vermek zorunda. Bizde de böyle bir uygulamaya geçilmeli. Aksi takdirde her alışverişten sonra, daha mağazayı terk etmeden fişlerinizi tek tek kontrol etmek durumundasınız. Yoksa size farkettirmeden cebinizden kıymetli paracıklarınız uçabilir...

1 yorum: