Çarşamba, Aralık 28, 2011

Elektrik Faturası

30 liralık tutarın nasıl 55 liraya geldiğinin bir öyküsü:
Bugün elektrik faturası geldi. Toplam tutar: 55.30TL. Son zamanlarda televizyonda çeşitli kanallarda yapılan bir röportaj aklıma geldi hemen. İnsanlara elektrik faturalarından şikayetçi olup olmadıkları soruluyordu. Tüketim bedelinin dışında daha  birsürü kalemden dolayı faturaların şiştiği anlatılıyordu. Orada görmesem faturayı incelemek hiç aklıma gelmezdi. Görünce şok oldum. Şöyleki:
Tüketim tutarı:   30.55TL
K.K Bedeli:       5.47TL
Pr.Sat.Hiz.Bd:   0.68TL
Sayaç okuma:   0.19TL
Sis.kul.bd:        1.35TL
Dağıtım bd:      6.13TL
Enerji Fonu:      0.31TL
TRT Pay:          0.62TL
Elek.Tük.Vergi:  1.56TL
KDV:                8.44TL
Fatura Tutarı:    55.30TL
Ufak ufak eklenen şeyler fatura tutarını neredeyse iki katına çıkarıyor. Ama üzülmeyin; çözümü bulmuşlar. Artık bu tutarlar kafanız karışmasın diye bu şekilde gösterilmeyecekmiş. Çoğunu tüketim tutarı diye yazacaklarmış:-) En azından kendimizi fazla enayi hissetmemiş oluruz artık.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder