Salı, Kasım 01, 2011

üzerime vazife değil ama...

Bazı insanlar beni gerçekten çok şaşırtıyor. Öncelikle A kişisinden bahsedeceğim. Çünkü bu kişi gerçekten daha bilinçli olmalı. Bol miktarda parası bankanın vadeli mevduatında bir yıl vadeli olarak duruyor. Yılda sadece %9.25 brüt faiz getirisi var. Niye orada tuttuğunu, Hazine Bonosunda brüt %10.35 alabileceğini, üstelik vergiden de %5 avantajı olacağını söylediğimde ne mi dedi? ‘’Param hep vadeli mevduattaydı. Değiştirmek için uğraşmak istemiyorum.’’ Bu laflar bir zamanların devlet için çalışmış finans müdüründen geliyor. Bana da her zaman gelecek için paramı biriktirmem konusunda akıl verirdi.
Sonra şu B kişisi var. O henüz 20 yaşında. Üniversiteye gidiyor. 7 bin TL nin üzerinde parası var. Ama aldığı faiz oranı 0. Evet, yazım hatası değil. Gerçekten 0. Niye parasını gelir getiren bir yere yatırmadığını sorunca bana baktı ve dedi ki ‘’Senin gibi para konularıyla ilgilenmiyorum. Gerekli olduğunu da düşünmüyorum zaten.’’ Evet, ben onun yaşındayken bir banka hesabım bile yoktu. Ama yinede Grrrr.
Borsada yatırım yapmaktan, Forex’ten falan bahsetmiyorum. Ben sadece Hazine Bonosundan, yani en risksiz yatırım aracından bahsediyorum. Üzerime vazife değil ve aslında onlarla paralarını nasıl değerlendirecekleriyle ilgili tartışacak değilim; ama tam anlamıyla kazanabilecekleri parayı sokağa atıyorlar. Beni kızdıran da bu. Özellikle Merkez Bankasının 2011 yıl sonu enflasyon beklentisi %8.3 iken (üstelik son zamanlarda beklentiyi habire yukarı çekerlerken).
Şimdilik konuyu bıraktım; çünkü ikisi de süper savunma haline geçiyorlar. Ama keşke olayı benim gözümle görebilselerdi. Ben onların iyiliğini istiyorum, hepsi bu kadar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder