Perşembe, Kasım 03, 2011

stratejiler

Dün portföyümde bir operasyon gerçekleştirdim. Altın hesabımın beşte dördünü bozdurdum. 1 gramı 98.16 dan bozuldu. Biliyorum, biraz düşük oldu. En az 99 olmalıydı. Tamamıyla US doları aldım. O da 1.78940'tan. Bir ay kadar geç kalınmış bir operasyon oldu aslında. Bu dönemde aktif takip yapmak gerekiyor. Aksi taktirde fırsatlar kaçıyor. Dolarda uzun süre kalacağımı sanmıyorum. Bir kazaya uğramazsak en fazla 1 ay.
Son zamanlarda gözlemlediğim bir konuya değinmek istiyorum. Finans kitaplarının bazıları düşük faiz oranına sahip olan kredileri (konut ve oto  kredileri gibi) paranız olsa bile erken ödeme yapmayıp sadece aylık taksitlerini ödemenizi tavsiye ediyor. Hatta paranız varsa bile krediyle alın; fazla paranızı daha yüksek getirisi olan yerlerde değerlendirebilirsiniz diyorlar. Ben buna hiç katılmıyorum. Bence borç ne borcu olursa olsun kötü borçtur. Düşük faizli diye lanse ettikleri şu oto kredisine bir bakın: Aylık faiz oranı %0.99. Kulağa hoş geliyor. Ama orada kalmıyor.Dosya masrafı 500 TL, hayat sigortası, falan derken yıllık %15 i geçiyor. Şimdi bu düşük faiz mi oluyor? Bana göre büyük soygun. Konut kredileri için de aynı. Bidefa krediye girerseniz devlete de ayrıca bir vergi ödersiniz. Hiçbir kredi size söylenen ilk faiz oranında kalmaz. Bankalar da bu çapraz ürünlerden kazanıyor aslına bakarsanız.
Ayrıca elinizdeki parayı da verimli değerlendirebileceğinizin bir garantisi yok. Eğer ekonomi kanallarını geziniyorsanız fark etmişsinizdir. Uzmanın biri çıkar dövizinizi sakın satmayın, artacak der. Öbürü aman TL de kalın der. Başka biri borsaya girmenin tam vakti der. Hepside aynı günün önerileri olabilir üstelik. Parasal konulara gelince herkesin kendine göre taktikleri var. Keşke herkesin finans konusunda uyabileceği sabit bir kural olsaydı. Böylece kuraldan saptığınız zaman çuvallayacağınızı bilirdiniz. Maalesef hayat böyle işlemiyor işte! :)
Sevdiğim bir söz:
Yükselmiş olmak düşmeyi engellemez.- (Victor Hugo)
Bizim kuçino aşı oldu. Bakmayın böyle masum durduğuna. Veterinerde tüm civelekliği üstündeydi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder