Pazar, Kasım 27, 2011

finansal okur-yazarlık


Kişisel finans konusunda bilinçli olup araştırma yapan herkesin yaşamında en azından bir kere bir dönüm noktası olmuştur. Belki ayakkabılara, yiyecekten daha fazla para harcadığınızı fark ettiğiniz ay olmuştur. Veya banka hesabınıza baktığınızda maaşınızın yarısının benzin harcaması olarak çıktığını fark ettiğinizde. Ya da konforlu yaşamınızın aslında kredi kartları üzerine kurulmuş göstermelik bir ön cephe kaplaması olduğunu anladığınızda.Yaşam tarzınızı değiştirmek zorunda olduğunuz için kendinize kızarsınız. Size en çok koyan da bunun bir parçası olmanız ve sahte bir lüks içinde yaşadığınız gerçeğidir. Sizin dönüm noktanız neydi? Yoksa hala bu konularda düşünmek için erken mi diyorsunuz?
Para biriktirme konusu, genç nesil arasında pek de cazip olmayan bir konu. Gençlik yıllarında tatil için veya bilgisayar almak için çıkılamak biraz daha yenir yutulur. Ama yaşam tarzı olarak idareli olmak genellikle daha olgun yaşlarda ve ekonomik sorumlulukla beraber şekil alıyor. Bence bunun en büyük nedeni aileler. Çocuklarına yeterince yetki ile orantılı sorumluluk vermiyorlar. Ne isterlerse alıp işin kolayına kaçıyorlar. Halbuki çocuklarıyla biraz daha ilgilenip para konuları ile ilgili eğitim verseler, çocukları yetişkinliğe adım attıklarında bu kadar bocalamaz, borçlanmazlar. Ailelerin eksik kaldığı bu noktayı devlet kapatmalı. Okullarda finansal okur-yazarlık dersi verilmeli. Hem de daha ilkokulda. Liseye kadar beklenirse çok geç kalınmış olur.

2 yorum:

  1. Dediklerinize çok katılıyorum ve bunun üzerine gerekli vurgu yapılmalı. Düşünsenize KYK'dan öğrenciler borçla mezun oluyorlar. Paramı Yönetebiliyorum diye bir proje var bilmem duydunuz mu ama ben faydasını çok gördüm, ücretsiz bir eğitim hatta. Artık daha düzenliyim ve harcamalarımı kontrol edebiliyorum :) Bu konuda da yazınızı bekliyorum

    YanıtlaSil
  2. Yorumunuz için teşekkürler. Bu projeden haberim yoktu. Bir bakayım.

    YanıtlaSil