Çarşamba, Kasım 09, 2011

araba reklamları

Devlet ileri gelenlerinin çıkıp ‘’paranızı harcamayın, kriz devam ediyor’’ demelerinden sonra, TV deki araba reklamlarında bir taktik değişimi görüyoruz. Bir reklamda galerici alıcıya bu arabayı almasındaki muhtemel sebepleri sayar. Ama hiçbiri geçerli değildir. Alıcı der ki: ‘’Hiçbiri; ama istiyorum.’’ Yani aslında bu arabayı almak şuan gayet lüzumsuz bir davranış; ama siz yine de kendinizi şımartın. Araba almak yapacağınız en kötü yatırımdır. Kesinlikle ihtiyaç değil istek sınıfına girerler.
Bir de şu balon ödeme kandırmacası var. Gazetede okuyorsunuz: Ayda 350TL ye 0 KM falanca arabaya sahip olun. Üstelik 48 ay vade. Hesaplıyorum, toplam 16.800TL yapıyor?? Balon ödemenin anlamını orada anlıyorsunuz. Aralara serpiştirilmiş 4*10.000TL cik ara ödeme var. Gerçekten de balon bir ilan.

Şimdi ben niye durup dururken bunları yazdım? Bir şeyi fark ettim de onun için: Çok sabırsızım. Yine araba da araba diye kurtlanmaya başladım. Kendimi oyalıyorum işte...
 
Otomobil kazasında ölen yaşlı çift doğru cennete gönderilirken görevli anlatmaya başlar:
-Şu denize bakan villa sizin. Yanında tenis kortu, yüzme havuzu ve golf parkuru var. İstediğiniz herhangi bir şey için bu düğmeye basmanız yeterli. Cennet görevlileri derhal takdim edecekler….
Görevli ayrılınca, adam karısını azarlamaya başlar:
-Allah seni bildiği gibi yapsın Vildan, hep senin hatan.
-Nasıl yani bey?
-O Allah’ın belası yürüyüş programların, vitamin hapların, yulaf çorbaların, içki ve sigara yasaklamaların olmasa buraya yıllar önce gelecektik…
Bu da bayram kekimiz. Bir ara tarifini veririm.Çok güzel oldu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder