Çarşamba, Ekim 26, 2011

yoğurt sevenler

Artık kendi yoğurdumu kendim yapıyorum.  Uzun zamandır evde yoğurt yapmayı planlıyordum. Birinci ve ikinci denemelerim pek başarılı olmadı. Sebebini pek anlayamadım. Kutu sütlerde katkı maddesi var; boşuna uğraşma, onun için olmuyor dediler. Aslında evde yoğurt yapmayı isteme sebebim de bu katkı maddeleri. Çünkü zaten sütlerde katkı var. Fabrikalarda yoğurt yaparken bir de orda ekleniyormuş.  Bu yüzden yoğurt yapmayı kafaya koymuştum. Bir kere daha denedim. Sanırım sorun ısıyı ayarlayıp aynı sıcaklıkta tutamamaktı. Tadı iyi ama çok sulu oluyordu.

Geçenlerde Saturn’ü gezerken yoğurt makinelerine rastladım. Fiyatları pek pahalı olmadığı için bir deneyeyim diye aldım. Şimdi bu alışverişi bu yıl içinde yapılmış en faydalı alışveriş sırasında birinciliğe oturtuyorum. 60 TL makinenin fiyatı. Bence her kuruşunu hak ediyor. Normalde haftada en az 2lt yoğurt tüketimimiz var. Yazın daha da fazla. Yoğurdun kilosu sütün tam iki katı. Böylece aynı zamanda tasarruf da yapmış oluyoruz.
Her neyse, yeni yoğurt makinem hakkında bütün gün konuşabilirim. Sizin iyiliğiniz için kesiyorum. :)




Arzum markalı makine iki şekilde kullanılabiliyor. İster kavanozda ister kasede yoğurt yapılabiliyor.

Tarih kitaplarını karıştırırken bir İspanyol esirinin 2. Philip'e sunmak için yazdığı eserde şöyle dediğini okudum. (Fetihten yüz yıl sonra İstanbul'daki Türkleri anlatıyor):
''Yerde yatıp yerde yerler. Çorba dedikleri bir yemekleri var. Pilav dedikleri yemeği her gün yerler. Pilavın yanına parça parça et koyarlar. Hızlı yerler. Şeytan kovuyorlar zannedersin. Sütün tazesini değil yoğurt dedikleri ekşisini severler. Hiç tanımadıkları birini bile sofralarına çağırırlar...''

İlginç değil mi? Çorbayı, yoğurdu bizden öğrenmişler.

1 yorum:

  1. Merhaba, kisisel kaygilariniza cozum olarak aldiginiz cihazi tanitirken tarihi bir metne yer vermeniz pek hos olmus. Bu arada kucuk bir katki/duzeltme kutu sutlerinde katki maddesi yok. (hacettepedeki prof diyetisyenlerin yalancisiyim) Blogunuza yeni rastladim, takibe aliyorum. Boyle guzel yazilarinizi bekliyoruz, saglicakla kalin.

    YanıtlaSil