Pazartesi, Ekim 24, 2011

piyango

Piyangodan 1 milyon TL kazansaydınız ne yapardınız?
1-      Çığlık atıp zıplardım
2-      Kocamı arardım
3-      Tekrar çığlık atıp biraz daha zıplardım
4-      Evi satıp yerine boğazda bir çatı katı alırdım (400 bin TL)
5-      Hayalimdeki arabayı alırdım (80 bin TL)
6-      Cruise (Lüx gemi turu) yapardım (10 bin TL)
7-      Yedikule Hayvan Barınağına (Meral Hanım ) bağış yapardım (10 bin TL)
8-      Gerisini yatırım olarak değerlendirirdim. (500 bin TL)

Bunlar benim yapacaklarım. Ya siz ne yapardınız?


İşte bu, milli piyangonun çıkardığı ilk biletlerden. Yıl 1926. O zamanlar adı Tayyare Piyangosu imiş. Gelişmekte olan genç TC' nin milli mücadelesinde kullanılacak tayyarelerin alınmasında bu biletlerden kazanılan paraların çok büyük bir katkısı olmuş. Harf devrimi 1 Kasım 1928 de olduğu için yazılar Arapça.


Bu da harf devriminden sonra.
Renkli ve resimli hale ancak 1940’ lardan sonra geçilmiş.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder