Salı, Ekim 18, 2011

altın mı döviz mi

Bazen yatırımlarım konusunda doğru kararlar alıp almadığımı sorguluyorum. Binbir güçlükle tasarruf ettiğim paranın en iyi şekilde değer kazanmasını istiyorum. Ekonomideki kriz ortamı nedeniyle çok değişken olan yatırım araçlarını şu günlerde doğru tahmin etmekse çok zor.

Şu anda yatırımlarımın %80'i altın hesabında. 2011 Ocak ayında 1 gramını 69TL den almaya başladım. Ekim 2011 itibariyle 100TL olmuş durumda.Yani yılbaşından beri %45'lik bir artış var. Altını, güvenilir bir bankada altın hesabı olarak tutuyorum. Sebebi ise alım satımın internet üzerinden çok kolay olması ve alış-satış arasındaki farkın 1 gram için yaklaşık 1TL olması. Bu fark, kuyumcudan alınan cumhuriyet altınında yaklaşık 7 katı. Üstelik bankada olduğu için saklama riski de yok.

Sürü tersine dönerse, uyuz keçi öne düşermiş. Bu deyiş altın mı döviz mi derken aklıma geldi. Bundan bir yıl kadar önce bütün param dövizdeydi ve bozdurana kadar uzunca bir süre zarar ettim. Şimdi sürünün tersine döneceği anı bekliyorum.

                                          Değişik madenlerden çıktığı şekliyle altın

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder